© River Island

Kinderen met handicap stralen in nieuwe modecampagne van River Island

Voor een nieuwe campagne om haar kindercollectie voor te stellen, deed winkelketen River Island beroep op enkele kindmodellen met een beperking. Met de campagne wil de modeketen tonen dat ze pro diversiteit is!

“Labels zijn voor kleren, niet voor kinderen”, zo klinkt de leuze van de nieuwste modecampagne van River Island. In de campagne stelen enkele kinderen tussen de drie en tien jaar met een handicap de show.

Meer diversiteit

De Britse modeketen wil op die manier zijn dertigste verjaardag feestelijk inzetten en tonen dat ze grote voorstander is van diversiteit in de modewereld.

“We vieren de verschillen die hen uniek maken en onze favoriete kleine mensen zijn hier met een belangrijke boodschap: labels zijn voor kleren, niet voor kinderen”, klinkt het in een post op Instagram. “Maak kennis met hun gezichten en hun grote persoonlijkheden.”

Het is bovendien niet de eerste keer dat River Island zo’n publiciteitsstunt doet. In een vorige campagne koos de keten ook voor mini modellen, waarvan eentje met het syndroom van Down.

Dit zijn de gezichten van de nieuwe River Island-campagne

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Lees ook:

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."